ZASADY UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ PACJENTOWI
Pacjent ma prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń zdrowotnych. Zasady udostępniania dokumentacji medycznej zostały określone przepisami ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o „Prawach pacjenta i Rzeczniku Prawa Pacjenta”.
Indywidualna dokumentacja medyczna udostępniana jest na podstawie pisemnego wniosku:
- pacjentowi, którego dotyczy,
- przedstawicielowi ustawowemu,
- osobie upoważnionej przez pacjenta lub przedstawiciela ustawowego (pisemne upoważnienie potwierdzone notarialnie bądź sporządzone w obecności pracownika SPZOZ Warszawa Wola – Śródmieście) .
(wzór wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej – w załączeniu).
Dokumentacja medyczna jest udostępniana za okazaniem dokumentu potwierdzającego tożsamość min. w następujących formach:
- do wglądu w obecności lekarza lub kierownika Przychodni,
- poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii (wydruków),
Bezpłatne udostępnienie dokumentacji medycznej dotyczy tylko dokumentów udostępnianych Pacjentowi po raz pierwszy.
W sytuacji, gdy wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej dotyczy dokumentów, o które pacjent wcześniej wnioskował i otrzymał bezpłatnie SP ZOZ Warszawa Wola – Śródmieście pobiera opłatę.
Wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustala się w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Prawa Pacjenta.